Ta strona używa ciasteczek. Kontynuacja przeglądania strony oznacza zgodę na ich używanie zgodnie z polityką prywatności.

Zgadzam się

Zmiana steru w Alma-Color. Artur Majewski nowym Prezesem Zarządu.

19.01.2024

„Alma-Color to zespół zawodowców o zróżnicowanych, ale wzajemnie się uzupełniających kompetencjach”.

 

Rozmowa z Arturem Majewskim, nowym prezesem zarządu Alma-Color Sp. z o.o.


 

Wraz z nowym rokiem nastąpiła zmiana na stanowisku Prezesa Zarządu Alma-Color. Przede wszystkim gratulacje i powodzenia na nowej drodze zawodowej. Jakie, według Pana, są perspektywy dalszego rozwoju Alma-Color?


- Alma-Color to typowy przedstawiciel nowego, polskiego przemysłu. Przemysłu, który powstał w wyniku zmian polityczno-ekonomicznych, jakie miały miejsce w Polsce, w latach 90-tych ubiegłego wieku. 

Jesteśmy przedsiębiorstwem opartym na wiedzy, kompetentnych pracownikach i długoletnim doświadczeniu branżowym. Produkty oferowane przez Spółkę, to sprawdzone, innowacyjne, wysokiej jakości wyroby, które pozytywnie wyróżniają się na tle oferty rynkowej. 

Od początku istnienia spółka buduje swoją konkurencyjność rynkową poprzez jakość. Własny dział badawczo-rozwojowy, nowoczesne linie produkcyjne i surowce od renomowanych dostawców, stanowią podstawę funkcjonowania firmy. Naszym klientom zapewniamy profesjonalny serwis na każdym etapie współpracy, od doradztwa w doborze odpowiedniego do potrzeb wyrobu, zgodnej ze sztuką aplikacji i serwisu posprzedażowego obejmującego prawidłowe użytkowanie zaaplikowanych wyrobów. 

Wysokiej jakości produkty, wsparte doskonałym serwisem sprawiają, że oferta trafia w oczekiwania coraz szerszej grupy odbiorców. Nie dziwi zatem fakt, że w ostatnich latach Spółka notuje wzrost sprzedaży i sukcesywnie umacnia swoją pozycję rynkową. Moim zdaniem, Alma–Color posiada niezbędne zasoby dla długotrwałego, stabilnego i zrównoważonego rozwoju.


Jak przebiegała Pana dotychczasowa droga zawodowa?


- Całe moje życie zawodowe jestem związany z bardzo szeroko rozumianą branżą budowlaną, mimo, że z zawodu jestem... prawnikiem. Doświadczenie zawodowe zdobywałem pracując przez wiele lat na różnych stanowiskach i w zróżnicowanych organizacjach, od firm rodzinnych na korporacjach międzynarodowych kończąc. W swojej dotychczasowej karierze realizowałem projekty zarówno krajowe jak i międzynarodowe, dla firm o ugruntowanej pozycji rynkowej oraz strat-up-ów. Zarządzałem małymi zespołami, zespołami międzynarodowymi oraz całymi przedsiębiorstwami. Uważam, że moje doświadczenie pozwoli wykorzystać potencjał wzrostowy Alma-Color.


Alma-Color jest producentem farb przemysłowych, izolacji przemysłowych oraz nawierzchni retencyjnych przepuszczających wody opadowe. Jak firma odnajduje się na tylu płaszczyznach branżowych?


- Alma-Color to marka doskonale znana na szeroko rozumianym rynku chemii budowlanej. Zdywersyfikowana oferta pozwala skutecznie odpowiadać na potrzeby zróżnicowanego portfela klientów. Zaangażowane grono kompetentnych i lojalnych pracowników sprawia, że z optymizmem spoglądamy w przyszłość. Realizowana polityka zrównoważonego rozwoju czyni nas atrakcyjnym partnerem biznesowym, co ułatwia realizację kolejnych, ambitnych celów Spółki.


Jakie są priorytety na najbliższy czas dla Alma-Color?


- Bardzo ważna jest dla nas realizacja strategii zrównoważonego rozwoju. Chcemy powiększać nasz zasięg, zarówno na rynku krajowym jak i międzynarodowym. Naszym celem jest także budowanie pozycji pracodawcy pierwszego wyboru, wśród osób rozpoczynających karierę zawodową lub planujących zmianę pracy. Istotna jest także integracja Spółki ze społecznością lokalną, gdzie celujemy w osiągnięcie statusu „naszej firmy”. Wyzwaniem będzie także poszerzanie zakresu działalności Alma-Color o nowe obszary aktywności.


Biorąc pod uwagę sporą konkurencję na rynku farb przemysłowych, czym wyróżnia się Alma-Color?


- Główną przewagę Alma-Color upatrywałbym w sposobie obsługi klienta i poziomie serwisu jaki możemy zapewnić naszym odbiorcom. Jako średniej wielkości przedsiębiorstwo nie mamy w tym obszarze ograniczeń charakterystycznych dla dużych organizacji. Posiadamy doświadczenie i zasoby nieosiągalne dla małych przedsiębiorstw, co lokuje nas w segmencie przedsiębiorstw o największym potencjale rozwojowym na rynku.


Wspomniał Pan, że Alma posiada dobrze rozbudowany system obsługi klienta. Od doradztwa przy wyborze produktu, aż po jego zastosowanie i eksploatację. Współpraca z Almą nie kończy się więc na etapie zakupu produktu… Czy Klienci często korzystają z tych dodatkowych „bonusów”?


- Profesjonalna obsługa klientów jest codziennością w naszym funkcjonowaniu. Wszystkich klientów staramy się obsłużyć w sposób spersonalizowany. Naszymi odbiorcami są firmy o zróżnicowanym profilu, co do wielkości, doświadczenia, branży, wyposażenia. Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie, z zachowaniem najwyższych standardów obsługi. Nasi kontrahenci cenią sobie profesjonale podejście opiekunów, technologów oraz biura obsługi klienta. Efektem takiej polityki jest grono zadowolonych, odbiorców.


Portfolio Klientów Alma-Color na przestrzeni 32 lat obecności na rynku wygląda imponująco. Zaopatrujecie wykonawców izolacji polimocznikowych dachów, zbiorników, basenów. Poprzez dystrybutorów, hurtownie oraz handlowców, dostarczacie farby dla przemysłu. Producenci konstrukcji, maszyn, zbiorników, warsztaty renowacyjne, malarnie, place budów. To tam można spotkać Wasze produkty. Czy tak bogaty wachlarz branż nie jest utrudnieniem logistycznym?


- Alma-Color to zespół zawodowców o zróżnicowanych, ale wzajemnie się uzupełniających kompetencjach. W naszej pracy korzystamy z nowoczesnych technologii i nieustannie dążymy do doskonalenia naszych procesów. Dzięki temu, obsługa urozmaiconego portfela klientów, o różnych, często rozbieżnych oczekiwaniach, nie jest dla nas problemem. Chcemy aby nasi klienci byli zadowoleni ze współpracy z nami, ponieważ ich satysfakcja jest podstawą naszej działalności.


Współpracując z podwykonawcami zrealizowaliście sporo, dość spektakularnych inwestycji w nowe, przyjazne środowisku, nawierzchnie o właściwościach retencyjnych. Czy to rozwiązanie ma szansę „odbetonować” naszą przestrzeń publiczną i prywatną?


- Odpowiedzialne korzystanie z zasobów naturalnych jest zgodne z polityką zrównoważonego rozwoju obowiązującą w Alma-Color. Politykę tą realizujemy m.in. poprzez oferowanie wyrobów, które odpowiadają na proekologiczne potrzeby rynkowe. Z zadowoleniem zauważamy, że linia wyrobów dedykowanych do wytwarzania powierzchni retencyjnych cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Te innowacyjne, w sensie ekologicznym, powierzchnie, umożliwiają zatrzymanie w ekosystemie, znacznej ilości wody opadowej, z korzyścią dla środowiska. Powierzchnie retencyjne, to rozwiązanie, które jest odpowiedzią na narastający, sensu largo, problem wody. Szczególnie w aglomeracjach miejskich. Zapobiega przeciążeniu kanalizacji spławnej podczas ulewnych deszczy, ogranicza konieczność podlewania roślinności i redukuje wzrost temperatury w aglomeracjach miejskich (tzw. „miejskie wyspy ciepła”). Istotną zaletą systemu jest również walor estetyczny. Technologia powierzchni retencyjnych umożliwia tworzenie bajecznie kolorowych, estetycznych przestrzeni publicznych. Z dumą informuję, że Alma-Color jest dostawcą powierzchni retencyjnych w wielu, eksponowanych inwestycjach na terenie całego kraju. 


 Dziękuję za rozmowę i życzę realizacji planów poprzez owocną współpracę z Klientami oraz Zespołem Alma-Color.


- Również dziękuję za rozmowę i zapraszam do współpracy.